Koncerny łamią obietnice dotyczące redukcji plastiku

1
Koncerny łamią obietnice dotyczące redukcji plastiku

 

Reklamy wielkich koncernów pełne są zielonych deklaracji - firmy obiecują redukcję plastiku w opakowaniach, zwiększenie udziału materiałów z recyklingu czy ograniczenie śladu węglowego. Ile z tych deklaracji jest w praktyce realizowana? Niewiele. Zdaniem niemieckich dziennikarzy z Deutsche Welle zaledwie jedna trzecia - do takich wniosków doszli po analizie 98 deklaracji firm spożywczych w ostatnich 20 latach. Przykładowo koncern Danone w 2008 r. ogłosił, że za rok jego butelki w 50% będą pochodzić z recyklingu. Tymczasem… po roku zmniejszono ten cel do 20-30%. Gdy i tego celu znowu nie udało się zrealizować, temat po prostu przemilczano. Strzeżmy się przed zielonym marketingiem i pustymi obietnicami koncernów.

 

 

 

Komentarze do wpisu (1)

19 września 2022

Źródło i więcej informacji: https://www.dw.com/en/european-food-companies-break-their-plastics-promises/a-62622509

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium